Opleidingen

Internationaal erkende brevetten

Binnen het lidmaatschap van de Alphense Duikvereniging Atlantis leiden we de leden op voor de basisduikbrevetten. Als de opleiding succesvol wordt afgerond ontvangen de cursisten een NOB/CMAS brevet. Hierdoor zijn de brevetten die je bij ons kunt halen internationaal erkend.

Een breed scala aan opleidingen

De vereniging biedt een compleet pakket aan basis duikopleidingen, specialties en voortgezette opleidingen aan (NOB opleidingen overzicht).

Geplande opleidingen

Elk jaar plannen wij de opleidingen op basis van een inventarisatie die wij onder onze leden aan het eind van het jaar houden. In ieder geval plannen wij jaarlijks één of meerdere Open Water Diver opleidingen, een Advance Open Water Diver opleiding. Als er belangstelling is geven wij Rescue en Divemaster opleidingen. Jaarlijks geven wij vijf à acht specialties. De meest voorkomende zijn de droogpak- en de navigatiespecialty. Elk jaar geven wij ook reanimatie opleidingen en herhalingsopleidingen.

Opleidingskosten

De opleidingskosten zijn over het algemeen beperkt omdat we een vereniging zijn voor leden, door leden. Voor de basisopleidingen en een aantal specialties wordt een beperkte bijdrage gevraagd. Alleen de duikvergunning voor Vinkeveen (2021: € 27,50 ) is voor rekening van de deelnemer.